lönsammare butiksdrift

För dig som butiksägare hjälper PickPackPost dig till en lönsammare affär. Detta genom en rad erbjudanden där PickPackPost tar hand om nödvändigt ont som vanligtvis tar tid och resurser - Exempelvis godshantering, lager samt optimering av butiksytor.


Lager-As-A-Service

Genom PickPackPost kan du hyra RFID-skärmade lager på både lång och kort tid mitt inne i stadskärnan. Vi förstår att du ibland är i behov av mer lager vid exempelvis högtider eller säsongsbyten. Därför erbjuder vi lager på abonnemang, precis när och så stort som du behöver


Servicetjänster

Att ta emot varor, hänga dessa på galgar / hästar samt ta in detta i butik är en kostsam historia som oftast inte uppskattas av butikspersonal. PickPackPost erbjuder uppackningstjänster så att din butikspersonal kan fokusera på det dom egentligen vill jobba med - Kundmöten och försäljning. Vi är din osynliga partner som tar hand om logistiken i bakgrunden.


Optimering

Vi förstår att framtidens butik handlar om att optimera butiksytor. De kvadratmeter du hyr på butiksplan ska användas till försäljning, inte lager. Därför ligger våra lager i källare i centralt belägna fastigheter. Något som är både billigare och mer ekonomiskt. I slutändan innebär det en bättre kalkyl för dig.


Vi lanser våra tjänster kring butiksdrift i september 2020